Instagram : @artotes.co

Kekja Study 02 (Matriculation)

Since aku dah mulakan Kekja Study 01 jadi aku perlu teruskan the next sharing is Flash Card. Apa yang penting sangat flash card yang sering disebut-sebut oleh penceramah, pakar motivasi and so on. Sebenarnya aku taklah "lurus" untuk ikut je apa yang penceramah recommend-kan (without knowing the reasons, eh kenapa kau buat ni? hm sebab penceramah tu suruh, ikut jelah.) Tapi as long as memang tips itu kena pada diri, ofkos aku ambil dan amalkan.


Flash card ni bukan salin lecture note! Tak rasa useless ke copy benda sama? So, flash card ni korang buat summary untuk topik tertentu mengikut cara sendiri dengan apa yang di fahami. Lepastu, rujuk pada lecturer, betul tak info yang kita dah buat ni? Selalunya, mesti ada penambahan sikit-sikit supaya flash card kita lebih padat dan tepat. At the same time, seriously korang akan menguasai subjek 100% . Tak study pun boleh survive waktu quiz sebab kita menguasai dengan memahami bukan menghafal.

Flash card ni khususnya subjek Biology, so this is mine. Hihi


Untuk subjek Chemistry topic Organic Compound, mindmap is the best ever! Tapi aku gedik-gedik buat flash card untuk mechanism. Heheh



Since aku dah terlambat update, dah seminggu aku tamat matrikulasi. Jadi, tips kalini menjadi lebih simple. Hahah, but this is my secret recipe for study. Bye!

Post a Comment

Komen anda amat saya hargai!

Previous Post Next Post

Contact Form